KARTAOCHRONY DANYCH OSOBOWYCH 

Niniejsza Karta stanowi zestaw podstawowych informacji dotyczących zasad przetwarzania przez PM Development danych osobowych przekazywanych zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie  ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia  dyrektywy 95/46/WE (ogólnerozporządzenie o ochronie danych), dalej zwanego także „RODO”. 

ADMINISTRATOR DANYCH 

Administratorem Państwa danych osobowych jest PM Development zsiedzibą w Nowej Soli przy ul. Wesołej 19 a/4 67-100 Nowa Sól(dalej także: „Grupa PM Development  

INSPEKTOROCHRONY DANYCH 

Z powołanym w PM Development Inspektorem Ochrony Danych mogą Państwo skontaktować się kierując korespondencję drogą tradycyjną  pod powyższy adres siedziby PM Development (z dopiskiem „IOD”) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: biuro@pmd2.pl CELE I PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH 

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w następujących okolicznościach w oparciu o poniższe podstawy prawne oraz cele: 1. W oparciu o zgodę podmiotu danych: 

a) w celach marketingowych (uwzględniających także profilowanie w tych celach) – na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą; 2. W związku z wykonywaniem umowy: 

a) w celu podjęcia na Państwa żądanie działań zmierzających do zawarcia umowy oraz w celu realizacji zawarcia z Państwem umowy – z  uwagi na okoliczność, że przetwarzanie Państwa danych osobowych jest niezbędne do wykonania tej umowy (np. w związku z  koniecznością przesyłania do Państwa korespondencji), 

3. W związku zrealizacją obowiązku prawnego ciążącego na Grupie PM Development 

a) z uwagi na konieczność stosowania środkówbezpieczeństwa finansowegowynikającego z przepisówdotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (dalej także „ustawa AML”), zobowiązujących instytucję obowiązaną , do identyfikacji klienta (i osoby działającej w imieniu klienta) oraz weryfikacji jego tożsamości, w tym uprawniających do pozyskiwania kopii dokumentów tożsamości, 

b) w celu wypełnienia przez Grupę PM Development obowiązków prawnych spoczywających na firmie w związku z koniecznością przechowywania dokumentów przez okresy wynikające z przepisów prawa, 

4. W związku z prawnie uzasadnionym interesem PM Development  

a) w celach marketingu bezpośredniego produktów i usług własnych PM Development (uwzględniając także profilowanie w tych celach), b) w wewnętrznych celach administracyjnych PM Development w tym w celach statystycznych, 

c) w sytuacji niewywiązywania się z umowy– na podstawie przepisów ustawy Kodeks cywilny w celu dochodzenia roszczeń, d) w celu rozpatrywania Państwa potencjalnych reklamacji oraz dochodzenia lub obrony praw firmy przed sądem – na podstawie prawnie  uzasadnionych interesów Administratora Danych, polegających odpowiednio na konieczności ustosunkowania się do zarzutów i w celu obrony przed potencjalnymi roszczeniami wobec Grupy PM Development lub na potrzeby wykorzystania danych w celu sformułowania przez PM Development własnych roszczeń, 

e) w celu analitycznym oraz badania satysfakcji klientów- będących realizacją prawnie uzasadnionych interesów PM Development  polegających na doskonaleniu oferowanych przez PM Development produktów i usług pod kątem zapotrzebowania klientów. ODBIORCY DANYCH 

Państwa dane mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym przepisami prawa (w związku z grupową procedurą przeciwdziałania praniu  pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, określającej zasady wymiany informacji w tym celu pomiędzy poszczególnymi podmiotami wchodzącymi w skład grupy, w myśl ustawy AML). Ponadto, jeśli wyrazicie Państwo na to odrębną zgodę, na jej podstawie dane będą mogły być udostępniane również podmiotom powiązanym z PM Developmentwcelach marketingowych. Danemogą być także przekazywane partnerom biznesowym PM  Development, z którymi PM Development współpracuje w celu wywiązania się z postanowień zawartej z Państwem umowy lub innym podwykonawcom, jak np. podmiotom dostarczającym usługi informatyczne czy świadczącym na rzecz PM Development prace wykończeniowe. 

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH 

Państwa dane przechowywane będą do czasu upływu terminów wynikających z przepisów prawa (np. w związku z ustawową koniecznością przechowywania kopii dokumentówi informacji uzyskanych w wyniku stosowania środkówbezpieczeństwa finansowego przez okres 5 lat licząc od pierwszego dnia roku następującego po roku, w którym zakończono stosunki gospodarcze z klientem lub w którym przeprowadzono transakcje okazjonalne) lub przepisów określających konieczność przechowywania dokumentacji księgowo – podatkowej lub innej . 

PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ 

Stosownie do sytuacjimają Państwo prawo dostępu do danych, uzyskania kopii danych,żądania sprostowania danych, ich usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Mają Państwo również prawo downiesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w przypadku, gdy podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes PM Development (np. marketing bezpośredni produktów i usług – w tym wobec profilowania w tych celach), Ponadto, przysługuje Państwu prawo do wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,  którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem – o ile przetwarzanie danych opiera się wyłącznie na Państwa zgodzie. W każdej  sytuacji wniesienia do PM Development określonego żądania, PM Development je rozpatrzy i ustosunkuje się do ich treści. 

INFORMACJA O KONIECZNOŚCI PODANIA DANYCH 

Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, co oznacza, że nie jest ustawowym obowiązkiem, Jednak pozostaje niezbędne do zaistnienia możliwości przedstawienia Państwu przez Grupę PM Development oferty produktowej lub do zawarcia umowy.