Ochrona danych osobowych 

Od 25 maja 2018 roku obowiązują przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)  2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem  danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy  95/46/WE (RODO). 

W Grupie PM Development przykładamy szczególną wagę do ochrony danych naszych Klientów,  Kontrahentów i Pracowników. W trosce o bezpieczeństwo informacji przetwarzamy dane osobowe  uwzględniając postanowienia RODO oraz inne przepisy o ochronie danych osobowych. 

1. O administratorze danych osobowych 

Administratorem danych osobowych jest PM Development Patryk Cruz Materna z siedzibą  w Nowej Soli (67-100) przy ul. Wesoła 19 a/4 

2. Podstawy prawne przetwarzania danych przez PM DEVELOPMENT 

Proces przetwarzania danych osobowych przez PM DEVELOPMENT opiera się na co najmniej  jednej podstawie prawnej wynikającej z RODO tj. gdy: 

a) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych  w jednym lub większej liczbie określonych celów; b) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane  dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem  umowy; 

c) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na  administratorze; 

d) przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane  dotyczą, lub innej osoby fizycznej; e) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie  publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi; f) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów  realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których  nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności  osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy  osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem. 

3. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych, w tym cele przetwarzania danych  (obowiązek informacyjny) 

* obowiązek informacyjny dla Klienta  

4. Prawa podmiotów danych 

RODO zapewnia osobom, których dane dotyczą wysoki poziom ochrony, m.in. poprzez przyznanie  odpowiednich praw, takich jak: 

a) prawo dostępu do danych – osoba, której dane dotyczą ma prawo do otrzymania  informacji m.in. o tym jakie dane PM Development jako administrator przetwarza, w  jakich celach są one przetwarzane oraz uzyskania ich kopii;

b) prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) – osoba, której dane dotyczą  może wskazać okoliczności uzasadniające wnioskowane usunięcie danych np. dane nie  są już konieczne do realizacji celów, dla których zostały zebrane, a nie występują  podstawy prawne do dalszego ich przetwarzania lub dane są przetwarzane niezgodnie  z prawem; Prawo do usunięcia danych może być zrealizowane wyłącznie w sytuacjach,  gdy PM Development nie ma podstaw prawnych do przetwarzania danych. Zwracamy  uwagę, że w przypadku posiadania „czynnej” (w toku, aktywnej) umowy z PM  Development, przetwarzanie danych jest niezbędne do jej realizacji i dane osobowe nie  mogą zostać usunięte. Po rozwiązaniu lub upłynięciu okresu, na który była zawarta  umowa, PM Development posiada podstawę prawną do dalszego przetwarzania danych  osobowych w prawnie uzasadnionym interesie oraz wynikającą z obowiązków prawnych  ciążących na PM Development .Okres dalszego przetwarzania danych wynika z  obowiązujących przepisów a do czasu jego upływu żądanie przez Klienta usunięcia  danych będzie niemożliwe do zrealizowania. 

c) prawo do przenoszenia danych – osoba, której dane dotyczą ma prawo otrzymać w  ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu  maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła PM Development  Wniosek o przeniesienie danych może złożyć osoba, której dane dotyczą. Informacja  przekazywana będzie w formie pliku przekazywanego Klientowi ustalonym bezpiecznym  kanałem komunikacji. 

d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych – osoba, której dane dotyczą wskazuje, że  wystąpiły przesłanki określone w art. 18 RODO dla ograniczenia przetwarzania jej  danych np. gdy PM Development nie potrzebuje określonych danych, nie występują  przesłanki do dalszego ich przetwarzania, a Klient wnosi o wstrzymanie operacji na  danych lub nieusuwanie danych; Każdy wniosek o ograniczenie przetwarzania danych  będzie wymagał indywidualnego rozpatrzenia pod względem istniejących podstaw dla  przetwarzania danych, celu i zakresu ich przetwarzania. 

e) prawo do sprostowania danych – w każdym momencie, gdy zajdzie taka potrzeba osoba,  której dane dotyczą informuje PM Development o zmianie swoich danych osobowych;  Klienci mogą zwracać się do PM Development z prośbą o sprostowanie  nieprawidłowych, czy uzupełnienie niekompletnych danych. 

f) prawo sprzeciwu – w każdym momencie można złożyć sprzeciw wobec przetwarzania  danych w sposób zautomatyzowany, w tym profilowania, a także sprzeciw wobec  przetwarzania danych celach marketingowych; Sprzeciw wobec przetwarzania danych  można złożyć np. e-mail, listownie na adres PM Development lub dzwoniąc na infolinię  PM Development .Wyrażenie sprzeciwu wobec profilowania oznacza, że dane osobowe  Klienta nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, poza wyjątkowymi  przypadkami określonymi w obowiązującym prawie. W konsekwencji, PM Development nie będzie mógł zastosować wobec Klienta uproszczonej ścieżki obsługi oraz ocenić  Państwa potrzeb, aby przedstawić zindywidualizowaną propozycję produktów i usług PM  Development i podmiotów współpracujących z PM Development. 

5. Jak zwrócić się do PM Development z wnioskiem o realizację praw ? 

By skorzystać z przysługujących praw wystarczy zwrócić się do PM Development np. za  pośrednictwem e-maila biuro@pmd2.pl lub listownie na adres siedziby PM Development ul.  Wesoła 19 a/467-100 Nowa Sól. Pm Development udziela odpowiedzi w terminie miesiąca od dnia  złożenia wniosku. Z wyjątkowych przyczyn termin ten może zostać wydłużony o kolejne 2 miesiące,  o czym wnioskujący zostanie odrębnie poinformowany. 

6. Komu PM Development może udostępniać dane 

PM Development może udostępniać dane w określonej współpracą grupie, podmiotom i organom,  którym jest zobowiązany lub upoważniony je przekazywać na podstawie powszechnie  obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom oraz organom uprawnionym do ich  otrzymywania na podstawie zgody lub podmiotom uprawnionym do żądania dostępu do danych na  podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa. 

7. Okres przetwarzania danych 

Dane osobowe są przetwarzane dla celów wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów  prawa również po ustaniu relacji umownej łączącej Klienta z PM Development . PM Development  posiada obowiązki i uprawnienia związane z przetwarzaniem danych dla celów archiwalnych, a  także ustalenia i dochodzenia roszczeń przez PM Development w związku z prowadzoną  działalnością w tym podejmowania działań w celu znalezienia nabywców oraz sprzedaży  apartamentów, pozyskiwania pośredników ds. nieruchomości , pozyskiwania kontrahentów. 

Obowiązek informacyjny dla Klientów 

1. O administratorze danych osobowych 

Administratorem danych osobowych jest PM Development z siedzibą w Nowej Soli (67- 100) przy ul. Wesołej 19 a/4 

2. Podstawy prawne przetwarzania danych przez PM Development  

3. 

Proces przetwarzania danych osobowych przez PM Development opiera się na co najmniej  jednej podstawie prawnej wynikającej z RODO tj. gdy: 

a) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych  osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów 

b) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której  dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed  zawarciem umowy; 

c) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na  administratorze; 

d) przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane  dotyczą, lub innej osoby fizycznej;

e) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie  publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej  

administratorowi; 

f) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych  interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem  sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub  podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony  danych osobowych. 

3.Informacja o przetwarzaniu danych osobowych, w tym cele przetwarzania danych  (obowiązek informacyjny) 

4. Prawa podmiotów danych 

RODO zapewnia osobom, których dane dotyczą wysoki poziom ochrony, m.in. poprzez przyznanie  odpowiednich praw, takich jak: 

a) prawo dostępu do danych – osoba, której dane dotyczą ma prawo do otrzymania  informacji m.in. o tym jakie dane PM Development jako administrator przetwarza, w  jakich celach są one przetwarzane oraz uzyskania ich kopii; 

b) prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) – osoba, której dane dotyczą  może wskazać okoliczności uzasadniające wnioskowane usunięcie danych np. dane  nie są już konieczne do realizacji celów, dla których zostały zebrane, a nie występują  podstawy prawne do dalszego ich przetwarzania lub dane są przetwarzane niezgodnie  z prawem; Prawo do usunięcia danych może być zrealizowane wyłącznie w sytuacjach,  gdy PM Development nie ma podstaw prawnych do przetwarzania danych. Zwracamy  uwagę, że w przypadku posiadania „czynnej” (w toku, aktywnej) umowy z PM  Development przetwarzanie danych jest niezbędne do jej realizacji i dane osobowe nie  mogą zostać usunięte. Po rozwiązaniu lub upłynięciu okresu, na który była zawarta  umowa, PM Development posiada podstawę prawną do dalszego przetwarzania danych  osobowych w prawnie uzasadnionym interesie oraz wynikającą z obowiązków prawnych  ciążących na PM Development. Okres dalszego przetwarzania danych wynika z  obowiązujących przepisów a do czasu jego upływu żądanie przez Klienta usunięcia  danych będzie niemożliwe do zrealizowania. 

c) prawo do przenoszenia danych – osoba, której dane dotyczą ma prawo otrzymać w  ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu  maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła PM Development;  Wniosek o przeniesienie danych może złożyć osoba, której dane dotyczą. Informacja  przekazywana będzie w formie pliku przekazywanego Klientowi ustalonym bezpiecznym  kanałem komunikacji. 

d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych – osoba, której dane dotyczą wskazuje, że  wystąpiły przesłanki określone w art. 18 RODO dla ograniczenia przetwarzania jej  danych np. gdy PM Development nie potrzebuje określonych danych, nie występują  przesłanki do dalszego ich przetwarzania a Klient wnosi o wstrzymanie operacji na  danych lub nieusuwanie danych; Każdy wniosek o ograniczenie przetwarzania danych  będzie wymagał indywidualnego rozpatrzenia pod względem istniejących podstaw dla  przetwarzania danych, celu i zakresu ich przetwarzania.

e) prawo do sprostowania danych – w każdym momencie, gdy zajdzie taka potrzeba osoba,  której dane dotyczą informuje PM Development o zmianie swoich danych osobowych;  Klienci mogą zwracać się do PM Development z prośbą o sprostowanie  nieprawidłowych, czy uzupełnienie niekompletnych danych. 

f) prawo sprzeciwu – w każdym momencie można złożyć sprzeciw wobec przetwarzania  danych w sposób zautomatyzowany, w tym profilowania, a także sprzeciw wobec  przetwarzania danych celach marketingowych; Sprzeciw wobec przetwarzania danych  można złożyć np. listownie na adres PM Development lub dzwoniąc na infolinię PM  Development , lub e-mail : biuro@pmd2.pl . 

g) Wyrażenie sprzeciwu wobec profilowania oznacza, że dane osobowe Klienta nie będą  przetwarzane w sposób zautomatyzowany, poza wyjątkowymi przypadkami określonymi  w obowiązującym prawie. W konsekwencji, PM Development nie będzie mógł  zastosować wobec Klienta uproszczonej ścieżki obsługi oraz ocenić Państwa potrzeb,  aby przedstawić zindywidualizowaną propozycję produktów i usług PM Development,  spółek z Grupy PM Development i podmiotów współpracujących z PM Development.  Jeżeli PM Development nie podejmie działań w związku z żądaniem osoby, której dane  dotyczą, Klient ma prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego oraz może  skorzystać ze środków ochrony prawnej przed sądem. PM Development określa kontakt  : pisemnie – na adres siedziby, wskazany powyżej lub e-mailowo – na adres  biuro@pmd2.pl 

5. Jak zwrócić się do PM Development z wnioskiem o realizację praw 

By skorzystać z przysługujących praw wystarczy zwrócić się do PM Development np. listownie na  adres siedziby PM Development ul. Wesoła 19 a/4, 67-100 Nowa Sól. PM Development udziela  odpowiedzi w terminie miesiąca od dnia złożenia wniosku. Z wyjątkowych przyczyn termin ten  może zostać wydłużony o kolejne 2 miesiące, o czym wnioskujący zostanie odrębnie  poinformowany. 

6. Komu PM Development może udostępniać dane 

PM Development może udostępniać dane podmiotom i organom, którym jest zobowiązany lub  upoważniony je przekazywać na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym  podmiotom oraz organom uprawnionym do ich otrzymywania na podstawie zgody lub podmiotom  uprawnionym do żądania dostępu do danych na podstawie powszechnie obowiązujących  przepisów prawa. 

7. Okres przetwarzania danych 

Dane osobowe są przetwarzane dla celów wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów  prawa również po ustaniu relacji umownej łączącej Klienta z PM Development. PM Development posiada obowiązki i uprawnienia związane z przetwarzaniem danych dla celów archiwalnych, a  także ustalenia i dochodzenia roszczeń przez PM Development w związku z prowadzoną  działalnością.